Motor & annat under huven
2" avgassystem från katalysatorn, 1 Simons sportljuddämpare,
3,5" polerat slutrör
Innan |
Efter |
K&N sportluftfilter, artnr: E2875, insatt i modifierad
luftburk. Har gjort en liten beskrivning av luftintagsmodifikationen. Snabblänk
här -> Förbättra luftfilterkonstruktionen
Innan |
Modifierade luftburken med K&N filtret, borttagen resonanslåda samt lite snyggare polskor (inte polska tjejer...) |
Ljuddämpare, GTi dämparen till vänster som jag har tagit bort från luftburken. |
Chiptrimning är möjlig på bilen men kostar över 2000:-
och ger tveksamt resultat. Avvaktar med det tillsvidare.
Närbild på chipet som sitter i styrboxen |
Lite uppsnyggning av motorutrymmet. Motorn målad med Foliatecs
röda bromsoksfärg! Den ska ju hålla för 300 grader, borde ju hålla! Har bytt ut oljelocket mot ett Ralliartlock i gunmetal.
Tändstiftskåpan halft bortsågad och målad i silverfälgfärg. Lite allmän putsning är på G. Ska byta ut tändkablarna om jag får tag på ett par magnacore
eller liknande. Värmekåpan över grenröret skall putsas och målas med Foliatecs
silvriga bromsoksfärg. Tänkte kanske fixa lite röd porrbelysning när man öppnar motorhuven!
Motorutrymmet just nu |